Eğitimde yeni dönem için iki farklı formül değerlendiriliyor. Bunlardan ilki “3+1 modeli”, diğeri ise “2+2 modeli” olarak öne çıkıyor.
“3+1” FORMÜLÜ: DİPLOMA 11. SINIFTA
Masadaki ilk seçenek olan 3+1 modeline göre öğrenciler, 11. sınıf sonunda lise diploması alacak.
12. sınıf ise üniversiteye hazırlık yılı olarak planlanacak ve isteğe bağlı hale gelecek.
Bu model uygulanırsa öğrenciler isterlerse açık öğretime, meslek yüksekokullarına veya beceri temelli alanlara yönlendirilebilecek.

“2+2” MODELİ DE DEĞERLENDİRİLİYOR
Üzerinde çalışılan ikinci seçenek olan 2+2 modeli ise lise eğitiminin iki aşamalı olarak yapılandırılmasını öngörüyor.
Modelin ayrıntıları üzerinde çalışmalar devam ederken, her iki formülün de kabineye sunulacağı öğrenildi.

“ÖNEMLİ OLAN SÜRE DEĞİL, NİTELİK”
NTV canlı yayınına katılan Türk Eğitim Derneği (TED) Genel Başkanı Selçuk Pehlivanoğlu, gündemdeki formülleri değerlendirdi.
Pehlivanoğlu, TED olarak uzun süredir 3+1 modelini desteklediklerini belirterek şunları söyledi:
“Yıllardır bizim çözümlememiz de 3+1’dir. Çocuklarımıza üç yılın sonunda lise diploması verelim. Lise diploması alan gençlerimiz açık öğretime, meslek yüksekokullarına veya ön lisans programlarına okul başarı puanı ile geçebilsin.”
Eğitim süresinden ziyade içeriğin önemli olduğuna dikkat çeken Pehlivanoğlu, şu değerlendirmede bulundu:
“Ortaöğretim zorunlu olmasına rağmen erişim oranı yüzde 88. Güney Kore’de zorunlu değil ama oran yüzde 98. Yani sorun süre değil, içerik ve nitelik.”

12 YIL MODELİNE 2012’DE GEÇİLMİŞTİ
Türkiye’de 2012-2013 eğitim öğretim yılı itibarıyla 4+4+4 sistemi uygulanmaya başlamış, zorunlu eğitim süresi 8 yıldan 12 yıla çıkarılmıştı.
Aradan geçen 13 yılın ardından, zorunlu eğitimin süresinin yeniden düzenlenmesi gündeme geldi.
SON KARAR KABİNE TOPLANTISINDA
Eğitimde yeni modelin detaylarının, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanacak sunumla kabineye aktarılacağı, nihai kararın ise toplantı sonrasında açıklanacağı öğrenildi.





