Milli Eğitim Bakanlığı takvimine göre 2025-2026 eğitim öğretim yılında ikinci dönemin son ders zili 26 Haziran Cuma günü çalacak. Türkiye genelinde milyonlarca öğrenci ve öğretmen için yaz tatili başlarken, Salihli’de de öğrenciler bir eğitim yılını daha tamamlamanın sevincini yaşayacak.
Salihli İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü verilerine göre ilçede okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise kademelerinde eğitim gören toplam 27 bin 513 öğrenci yarın karnelerini alarak yaz tatiline girecek.
Öğrenciler yaklaşık iki buçuk aylık tatilin ardından yeniden ders başı yapacak. Milli Eğitim Bakanlığı tarafından açıklanan takvime göre öğretmenlerin mesleki çalışmaları 1 Eylül 2026 tarihinde başlayacak. 2026-2027 eğitim öğretim yılı ise 14 Eylül 2026 Pazartesi günü açılacak. Okul öncesi ve ilkokul 1. sınıf öğrencileri için uyum eğitimleri 7-11 Eylül tarihleri arasında gerçekleştirilecek.
Müdür Yenen’den Tatil Mesajı
Salihli İlçe Milli Eğitim Müdürü Mahmut Yenen, eğitim öğretim yılının sona ermesi dolayısıyla yayımladığı mesajında öğrenci, öğretmen ve velilere teşekkür ederek tüm öğrencilere iyi tatiller diledi.
Yenen mesajında, bir eğitim öğretim yılının emek, sabır ve gayretle tamamlandığını belirterek, “Bugün yalnızca karnelerin dağıtıldığı bir gün değil; aynı zamanda bir yıl boyunca gösterilen çabanın, alın terinin ve fedakârlığın karşılığının görüldüğü anlamlı bir gündür. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli doğrultusunda çocuklarımızı yalnızca akademik başarıyla değil; erdem, değer ve sorumluluk bilinciyle yetiştirmeye çalışıyoruz” ifadelerini kullandı.
Öğrencilere seslenen Yenen, karnelerde yer alan notlardan çok gösterilen çabanın ve kazanılan değerlerin önemli olduğunu vurgulayarak, “Bu yıl yeni bilgiler öğrendiniz, yeni deneyimler kazandınız ve geleceğe bir adım daha yaklaştınız. Karnelerinizdeki notlar ne olursa olsun, dürüst, çalışkan, saygılı ve sorumluluk sahibi bireyler olma yolunda gösterdiğiniz gayret her şeyden daha değerlidir” dedi.
Öğretmenlere ve velilere de teşekkür eden Yenen, çocukların eğitim yolculuğunda fedakârca görev yapan eğitimcilere ve her zaman destek olan ailelere minnettar olduklarını ifade etti.
Salihli’de tüm kademelerde toplam 27 bin 513 öğrencinin yaz tatiline çıkacağını belirten Yenen, mesajını şu sözlerle tamamladı:
“Sevgili öğrencilerimiz; sağlık, huzur ve mutluluk dolu bir yaz tatili geçirmenizi diliyorum. Dinlenin, kitap okuyun, keşfedin, sevdiklerinizle vakit geçirin ve yeni eğitim öğretim yılına umutla hazırlanın. Yolunuz açık, geleceğiniz aydınlık olsun. Hepinize iyi tatiller diliyorum.”