Bu STEAM odaklı projede öğrenciler, Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri'ne paralel olarak belirlenen kategorilerde öncelikle problemleri araştırarak ve hikayeler yazarak konulara hakim oldular. Daha sonra 5E modeliyle hazırlanan STEAM planlarını uyguladılar.
Salihli ekibinden, Matematik öğretmeni Bahadır Furkan Sönmez rehberliğinde çevre kirliliği ile mücadele üzerine odaklanarak çalışmalara başladı.
Öğrenciler, çevrelerini gözlemledikten sonra geri dönüşümü mümkün olan çöpleri birbirinden ayırmak için robotik çözümler geliştirdiler.
Proje de makine öğrenmesi ile tanıtılan çöpler bir bant üzerinde ilerlerken çöpleri türlerine göre sınıflandırıyor.
Böylece geri dönüştürülebilen çöpler ayrılarak çevresel, ekonomik ve sosyal açıdan önemli faydalar sağlanması amaçlandı.
Proje kapsamında öğrenciler, sadece teknik becerilerini geliştirmekle kalmıyor, aynı zamanda eleştirel düşünme, problem çözme, iletişim ve iş birliği gibi 21. yüzyıl becerilerini de pekiştirdiler. Farklı ülkelerden gelen akranlarıyla birlikte çalışma imkanı bulan öğrenciler, uluslararası bakış açısı kazanarak kültürel farkındalıklarını da geliştirdiler.
STEAMISTS projesi, geleceğin problemlerine çözüm üretebilecek donanımlı bireyler yetiştirmeyi amaçlıyor. Bu projede yer alan öğrenciler, sadece akademik başarı değil, aynı zamanda problem çözme ve girişimcilik becerileriyle de öne çıkıyorlar. Onlar, distopik bir gelecekte bile dünyayı kurtarabilecek umut ışıkları olarak görülüyor.