Yıldız, özel usulsüzlük cezalarının yıllık üst sınırının 2026 yılı için 17 milyon liraya kadar çıkabildiğine dikkat çekti.
Türkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ve Yeminli Mali Müşavirler Odaları Birliği (TÜRMOB) Genel Başkanı İrfan Hüseyin Yıldız, e-Fatura ve e-Arşiv uygulamalarına ilişkin önemli açıklamalarda bulundu.
Gelir İdaresi Başkanlığı'nın (GİB) Vergi Usul Kanunu tebliğleri kapsamında e-Fatura zorunluluğunun 2021 yılında başladığını hatırlatan Yıldız, uygulamanın sektörlere ve ciro limitlerine göre kademeli şekilde hayata geçirildiğini belirtti.
Yıldız, "2025 yılı cirosu 3 milyon lira ve üzeri olan mükelleflerin, en geç 1 Temmuz'a kadar e-Fatura sistemine geçiş zorunluluğu bulunuyor" dedi.
Hangi sektörler zorunluluk kapsamında?
e-Fatura ve e-Arşiv uygulamasına geçiş zorunluluğu yalnızca ciro kriterine bağlı değil.
Yıldız'ın verdiği bilgilere göre; EPDK lisanslı akaryakıt şirketleri, sigara ve alkol üreticileri ile ithalatçıları, internet satış platformları, internet reklam aracıları, e-ticaret yapan işletmeler, sebze ve meyve ticaretiyle uğraşan komisyoncu ve tüccarlar zorunluluk kapsamında yer alıyor.
Ayrıca SGK ile sözleşmeli hastaneler ve tıp merkezleri, gayrimenkul ve motorlu araç alım-satım veya kiralama faaliyeti yürütenler, Kültür ve Turizm Bakanlığı belgeli oteller, elektrikli araç şarj hizmeti sunan firmalar, maden ruhsatı sahipleri, şeker üreticileri, demir-çelik sektöründeki işletmeler ve gübre takip sistemine kayıtlı mükellefler de sisteme geçmek zorunda bulunuyor.
Faturalar elektronik ortamda iletilecek
Yıldız, uygulamaya dahil olan mükelleflerin müşterilerine e-Fatura veya e-Arşiv fatura düzenlediğini belirterek, faturaların tamamen elektronik ortamda oluşturulduğunu ifade etti.
"Böylece satıcılar, faturaları tamamen elektronik ortamda ve Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) sistemleri üzerinden müşteriye iletilirken, e-Arşiv faturalar ise müşterinin talebine göre kağıt çıktısı ya da elektronik ortamda iletimi suretiyle, müşteriye iletimi sağlanır." dedi.




