Gösterimlerin ardından gerçekleşen söyleşilerde yönetmenler salonu dolduran izleyicilerin sorularını yanıtladı.
“Hitchcock’tan ilham aldım”
Diyalog kullanılmayan “Gondola” filminin yönetmeni Veit Helmer, projenin oluşum sürecini anlatarak ilham kaynağını şu sözlerle paylaştı:
“Diyalogsuz film fikrini Hitchcock üzerine okuduğum bir bölümden aldım. Diyalog kullanılmadığında ses çok daha değerli hale geliyor. Sesin doğru kullanımını seviyorum.”
“Bu film 7 kişilik ekiple çekildi”
Gürcistan dağlarında geçen filmin çekim sürecinin zorluğuna dikkat çeken Helmer, düşük bütçeyle yaratıcı bir yöntem izlediklerini belirterek:
“Gondola çekimleri çok zordu. Sadece bir kabin vardı. Toplam 7 kişiyle bu filmi çektik. Görüntü yönetmeni, yapımcı, ses tasarımcısı, senarist ve kamyon şoförü bendim.”
Deprem sonrası iyileşme hikâyesi sahnede: “Hayal Gücü Oyun Parkı”
Hatay depreminden iki hafta sonra kurulan “Hayal Gücü Oyun Parkı”nın belgesel gösterimi ise salonda duygusal anlar yaşattı. Çocukların topladıkları atık malzemelerle oyun alanı kurduğu proje, iki yıldır konteyner kentlerde devam ediyor.
Belgeselin yönetmeni Jale İncekol, projeye nasıl dahil olduğunu anlattı:
“Çocukların HOP’a girerkenki halleriyle çıktıktan sonraki halleri arasında büyük fark vardı. Kaybını konuşan birinin birkaç dakika sonra çocuğuyla gülümseyebildiğini gördüm.”
“Çocukları duymaya çalıştık”
Projeyi başlatan Nedim Buğral ise çocuklara yaklaşım sürecini şöyle özetledi:
“Hep çocukları duymayı ve anlamayı denedik. Onların oyunlarını izledik, duygularını anlamaya çalıştık. Birlikte iyileşmeye çabaladık.”
Hatay’da yaşam devam ediyor
Belgeselin 2024'te çekildiğini belirten İncekol, halen binlerce ailenin konteynerlerde yaşam mücadelesi verdiğini vurguladı:
“Çocuklar hâlâ 21 metrekare konteynerlerde büyüyor. Hayat devam ediyor.”






