Bu kapsamda, 10 Şubat- 07 Mart 2025 tarihleri arasında Çocuk Edebiyatı Öğretmen Kongresi'ne katılımcı olarak başvuruda bulunan bakanlık merkez ve taşra teşkilatı personeli arasından yapılan 601 başvurunun değerlendirme sürecinden başarıyla geçerek kabul edildi.
Bilim kurulunun değerlendirilmesi sonucunda Manisa’dan 2 öğretmenin bildirisi bilimsel kurul tarafından sunulmaya layık görüldü.
Kongrede Salihli’nin Durasıllı Şehit Mustafa Kozak İlkokulu sınıf öğretmeni Volkan Kaz "Atasözleri ve Deyimlerin Etkinlik Temelli Öğretimi: Etkinliklerle Atasözleri ve Deyimler Kitabı" adlı posterini kongrede sundu.
Volkan Kaz, “Çocuk edebiyatının eğitimdeki rolünü güçlendirmeyi amaçlayan, alanında uzman ve bu alana gönül vermiş değerli eğitimcilerin bir arada bulunduğu bu güzel kongrede birbirinden değerli sözlü ve poster bildirileri incelemek, panel ve atölyelere katılmak ilham vericiydi.” dedi.
Kongrede konuşan Bakan Yardımcısı Yelkenci, hikâyelerin hayal gücü ve düşünme becerilerini geliştirme görevi üstlenmesinin yanı sıra, milletlerin geçmişlerinde biriktirdikleri değerlerin doğru, etkili ve kalıcı yollarla sonraki nesillere aktarılmalarının en büyük vasıtaları olduğunu söyledi.
Bu durumun kurumlar, milletler ve devletler için geçerli olduğunu belirten Yelkenci, "Aynı zamanda hikâyeler; içerdikleri kelime ve kavramlarla beraber o birikimin, tecrübenin ve kültürün, kültür unsurlarının, medeniyetin gelecek nesillere aktarılmasını sağlar. Bu sebeple Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında çok önemsediğimiz ya da en önemli konulardan biri olarak söyleyebileceğimiz dilimizin, dilimize dair açtığımız başlığın bu anlamda çok önemli olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz." diye konuştu.
Konuşmaların ardından Bakan Yardımcıları Yılmaz ve Yelkenci; yazarlar Yalvaç Ural, Prof. Dr. Sedat Sever, Prof. Dr. Hayati Develi ve Prof. Dr. Fatma Ahsen Turan'a plaket takdim etti.
Programa, Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mehmet Naci Bostancı, Bakanlık yöneticileri, çocuk edebiyatı alanında eser veren öğretmenler, eğitim bilimciler, akademisyenler, illüstratörler ve tasarımcılar katıldı.
Çocuk edebiyatının eğitimdeki yeri, öğretmen yazarların çocuk edebiyatına etkisi, paydaşlar arasında iş birliğinin artırılması, çocukların çocuk edebiyatı eserleriyle tanışması ve edebi zevklerini geliştirme süreçleri gibi konuların ele alındığı kongre yarın sona erdi.