1 Milyar Dolarlık Yatırım, 5 Bin İstihdam, 150 Bin Araç… Ama Sahada Sessizlik
Geçtiğimiz yıl imzalanan yatırım anlaşmasına göre BYD, Manisa’da:
1 milyar dolarlık elektrikli ve hibrit otomobil fabrikası,
- Ar-Ge merkezi,
- Yıllık 150 bin araç üretimi,
- 5 bin kişilik doğrudan istihdam
taahhüdünde bulunmuştu.
Şirket, fabrikanın 2026 yılı sonunda üretime geçeceğini duyurmuş ve tesisin Avrupa pazarına yönelik önemli bir ihracat üssü olacağını açıklamıştı.
2025 Kârlılığı Yüzde 33 Düştü: BYD Temkinli mi Davranıyor?
BYD’nin 2025 yılı net kârının, 2024’e göre yüzde 33 gerilemesi, global ölçekte firmanın mali stratejisini yeniden gözden geçirdiğine yönelik yorumları güçlendiriyor. Manisa’daki sessizlik de “finansal temkin” ihtimalini gündeme taşıdı.

Yan Sanayi 20 Bin Kişilik Ek İstihdam Bekliyordu
Manisa’da “küçük Çin mahallesi” olarak adlandırılan yatırım bölgesinde;
yan sanayi, lojistik, tedarik ve hizmet sektörleriyle birlikte toplam 20 bin kişilik ek istihdam beklentisi konuşuluyordu. Dev yatırımın başlamaması, bölge ekonomisinde beklenen canlanmanın da gecikeceği endişesini artırdı.
Yan Parselde Fabrika Yükseliyor, BYD Sahasında Yaprak Kımıldamıyor
BYD arazisinin hemen yanında bir makine-kalıp firmasına ait fabrika inşaatının hızla ilerlemesi ise dikkat çekiyor. Komşu parselde çarklar dönmeye başlamışken BYD sahasının tamamen boş durumda olması, “Yatırım askıya mı alındı?” sorusunu daha da güçlendiriyor.

Türkiye Oyalıyor mu Tartışmaları Gündemde
Ne hükümet ne de BYD cephesi şu ana kadar sahadaki sessizliği açıklayan bir bilgi paylaşmadı. Bu durum, kamuoyunda “BYD Türkiye’yi oyalıyor mu?” tartışmalarının daha yüksek sesle dile getirilmesine yol açıyor.





