9 Yıldır Kamulaştırma Beklentisi
10 Ağustos 2016’da Resmi Gazete’de yayımlanan Manisa Merkez’den geçecek YHT güzergahı, acele kamulaştırma kapsamına alınarak Bakanlar Kurulu kararıyla ilan edildi. Ancak yaklaşık dokuz yıldır kamulaştırma işlemi gerçekleştirilemedi. Bu durum, parsel sahiplerinin mülkiyet haklarını kullanmasını engelledi.
Avukat Ömer Talha Oğan,
"Parselleri kamulaştırılacak vatandaşlar 2016’dan bu yana her an kamulaştırma tehdidi altında oldukları için üzerinde tasarrufta bulunamadı. Ne yatırım yapabildiler ne de parsellerini piyasa rayicinde satabildiler. Çünkü piyasada kimse, ne zaman kamulaştırılacağı belli olmayan bir araziyi almak istemez"
dedi.
Güzergah Çelişkisi: 1/5.000 ve 1/100.000 Planlar Uyumsuz
YHT güzergahı, 1/5.000 ölçekli nazım imar planına göre çevreyolunun kuzeyinden ve çevreyoluna paralel olarak geçiyor. Ancak 1/100.000 ölçekli çevre düzeni planı, trenin Manisa Merkez’deki eski banliyö hattından geçeceğini gösteriyor.
Avukat Oğan,
"Bakanlar Kurulu kararı ile Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı kararları arasında bir çelişki söz konusu. Hattın şehir içinden geçme ihtimali hem maliyet hem de güvenlik açısından ciddi handikaplar yaratıyor"
ifadelerini kullandı.
Vatandaşlar ve Parsel Sahipleri Endişeli
Manisa’daki acele kamulaştırma kapsamındaki parsellerin sahipleri 9 yıldır belirsizlik içinde. Bu durum, hem kişisel mülkiyet haklarını hem de projenin sağlıklı ilerlemesini etkiliyor. Oğan,
"Bu kadar büyük bir projede teknik çelişkiler ve belirsizlikler, hem parsel sahiplerini hem de projeyi bekleyen vatandaşları tedirgin ediyor"
dedi.
Projenin Durumu ve Tamamlanma Hedefi

Resmi açıklamalara göre Ankara–İzmir YHT hattı yüzde 77 oranında tamamlandı ve hattın 2027 yılında hizmete açılması planlanıyor. Ancak Manisa güzergahındaki belirsizlikler, projeye hız verilmesine rağmen çözülmeyi bekliyor.







