Annesinden ilham aldı
Aysın Rafet Ataç İlkokulu 4. sınıf öğrencisi Buğlem, hemşire olan annesinden ilham alarak işaret dili öğrenmeye başladı. Sosyal medya videoları ve aldığı desteklerle kendini geliştiren küçük öğrenci, özellikle İstiklal Marşı’nın işaret diliyle ifadesi üzerine yoğunlaştı.

Her pazartesi ve cuma bayrak törenlerinde
Buğlem, okul idaresinden izin aldıktan sonra her pazartesi ve cuma günü düzenlenen bayrak törenlerinde İstiklal Marşı’nı işaret diliyle okumaya başladı. Okulunda işitme engelli öğrenci bulunmamasına rağmen, “Arkadaşlarımın işitme engelli yakınları da olabilir” düşüncesiyle bu adımı attığını söyledi.

Arkadaşlarına da örnek oluyor
Sınıf öğretmeni Eser Someren, öğrencisinin bu davranışının sınıftaki diğer çocukları da etkilediğini belirterek,
“Buğlem’in işaret diline ilgisi arkadaşlarının da dikkatini çekiyor. İstiklal Marşı sırasında onunla birlikte hareket etmeye çalışan öğrenciler oluyor”
dedi.
Okul Müdürü Şinasi Çalışkan ise, Buğlem’in bu davranışının diğer öğrenciler için de örnek teşkil ettiğini vurguladı:
“Üçüncü sınıfta bize geldiğinde bunu yapmak istediğini söyledi. O günden bu yana bütün törenlerde İstiklal Marşı’nı işaret diliyle okuyor. Kendisini tebrik ediyoruz.”
“Belki izleyenler anlar diye düşündüm”
İşaret diline olan ilgisini anlatan Buğlem,
“Annemi izleyerek başladım. Daha sonra öğrendiklerimi geliştirdim. İstiklal Marşı’nı işaret diliyle okuyarak duymayan akrabaları olanlar da anlasın istedim. Arkadaşlarım da benden işaret dilini öğrenmeye çalışıyor, bu da beni mutlu ediyor”
dedi.
“Biz sadece destek olduk”
Anne Ayşegül Köksalan ise kızının duyarlılığından gurur duyduklarını söyledi:
“Ben işim gereği işaret dili öğrenmiştim. Evde çalışırken Buğlem de heveslendi. Önce internetten çalıştı, sonra öğretmenleriyle görüştü ve kendi yolunu çizdi. Biz sadece arka planda destek olduk. Onun bu davranışı hem okulda hem çevrede büyük bir farkındalık oluşturuyor.”






