ÇEVRE

Salihli’de su krizine karşı önemli adım! OSB’de arıtılmış atıksular yeniden kullanılacak

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı Çevre Yönetim Genel Müdürlüğü koordinasyonunda yürütülen “Organize Sanayi Bölgelerinde Arıtılmış Atıksuların Yeniden Kullanım Potansiyelinin Araştırılması Projesi (OSB-SUYAP)” kapsamında Salihli Organize Sanayi Bölgesi önemli bir ziyarete ev sahipliği yaptı.

Abone Ol

Proje kapsamında Konya Teknik Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Bilgehan Nas, Çevre Yüksek Mühendisi Büşra Dil ile Mevlütlü, Torunlu ve Hacılı mahalle muhtarları Salihli Organize Sanayi Bölgesi’ni ziyaret ederek incelemelerde bulundu.

Ziyarette, arıtılmış atıksuların sanayi ve tarımsal sulamada yeniden kullanımı konusunda yapılabilecek çalışmalar ele alınırken, çevre yatırımları, atıksu arıtma süreçleri, su geri kazanım projeleri ve sürdürülebilir su yönetimi uygulamaları hakkında kapsamlı sunumlar gerçekleştirildi.

Program kapsamında Salihli OSB Atıksu Arıtma Tesisi de yerinde incelendi. Bölge Müdürü Çağrı Duygu ile Çevre Mühendisi Emrah Dal, heyete bölgenin faaliyetleri ve yürütülen çevre çalışmaları hakkında bilgi verdi.

Salihli OSB yetkilileri, ziyaretlerinden dolayı Prof. Dr. Bilgehan Nas, Çevre Yüksek Mühendisi Büşra Dil ile mahalle muhtarlarına teşekkür ederek, sürdürülebilir su yönetimi konusunda iş birliği ve bilgi paylaşımının önemine dikkat çekti.