EKONOMİ

Salihli Kirazı Çin Sofralarına Gidiyor! İhracat için kritik inceleme yapıldı

Kuzey Yarım Küre’nin en erkenci kiraz üretim merkezlerinden biri olan Salihli’de, Çin Halk Cumhuriyeti’ne kiraz ihracatına yönelik yürütülen çalışmalar kapsamında teknik incelemelerde bulunuldu.

Abone Ol

Manisa İl Tarım ve Orman Müdürlüğü koordinasyonunda gerçekleştirilen program kapsamında, Salihli’de faaliyet gösteren AA Gıda’ya ait kiraz bahçesinde saha incelemeleri yapıldı. Teknik heyet, ihracat sürecinde uygulanması gereken bitki sağlığı kriterleri ve üretim standartlarını yerinde değerlendirdi.

İncelemelere Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Cengiz Balık, Bitkisel Üretim ve Bitki Sağlığı Şube Müdürü Tarık Memiş, Salihli İlçe Tarım ve Orman Müdürü Murat Yasak, Gıda ve Kontrol Genel Müdürlüğü uzmanları ile İl ve İlçe Tarım ve Orman Müdürlüklerinde görevli teknik personeller katıldı.

Gerçekleştirilen toplantılarda, Türkiye ile Çin Halk Cumhuriyeti arasında imzalanan "Türk Kirazlarının Çin’e İhraç Edilmesine Yönelik Bitki Sağlığı Gereklilikleri Protokolü" kapsamında yürütülen çalışmalar ele alındı. Çinli yetkililerin geçtiğimiz günlerde Türkiye’de gerçekleştirdiği incelemeler ve Manisa’daki saha kontrolleri değerlendirilirken, ihracat sürecinde dikkat edilmesi gereken teknik kriterler masaya yatırıldı.

Salihli’deki kiraz bahçelerinde yapılan incelemeler sonucunda hazırlanan raporlar doğrultusunda, Çin’e yapılacak kiraz ihracatında karantina açısından önem taşıyan zararlı organizmalarla mücadeleye yönelik entegre bitki sağlığı rehberi oluşturuldu. Rehberde, 17 farklı zararlı organizmaya ilişkin izleme ve mücadele yöntemleri yer alıyor.

Yetkililer, Çin pazarının Türk kirazı için önemli bir ihracat kapısı olduğunu belirterek, Salihli’de üretilen yüksek kaliteli kirazların uluslararası pazarlardaki rekabet gücünün artırılması amacıyla çalışmaların sürdürüldüğünü ifade etti.